Na današnjoj sjednici Vlade Republike Hrvatske donesena je Odluka o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje „Jadranske autoceste“ – dionica Dragonja – Pula i Kanfanar – Pazin – Matulji.

Prema toj odluci, Republika Hrvatska kao davatelj koncesije i Bina - Istra kao koncesionar, sklopit će ugovor o izgradnji drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge osam kilometara na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,63 kilometra dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka, rekao je resorni ministar prometa Oleg Butković.

Radovi će uključivati i izgradnju novog čvorišta Vranja, novog podvožnjaka, dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, tri nova cestarinska prolaza te nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.

Predviđeno je i produljenje trajanja postojećeg ugovora o koncesiji, odnosno koncesije koja istječe najkasnije 18 mjeseci nakon planiranog datuma otplate duga, odnosno najkasnije 15. lipnja 2039. godine, rekao je Butković.

Dodao je da je razdoblje produljenja od pet godina jednako kao prethodno, koje je Vlada odobrila 2018. godine.

Procijenjena vrijednost investicije koncesionara u navedene radove iznosi približno 1,5 milijardi kuna. Radovi bi trebali trajati tri i pol godine tijekom kojih će biti angažirano u prosjeku oko 500 radnika. Po završetku koncesije investicija ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske te se očekuje da će navedena ulaganje utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto.

Očekuje se i povećanje prihoda državnog proračuna s osnova poreznih davanja u iznosu od 680,6 milijuna kuna.

Po isteku trajanja koncesije, odnosno u polovici eksploatacijskog vijeka, državi u potpunosti ostaju, pored postojećih do sada izgrađenih dionica Istarskog ipsilona u što je koncesionar uložio 5,7 milijardi kuna, i nova dionica od 1,5 milijardi kuna što sveukupno predstavlja iznos koncesionarova troška izgradnje dionica Istarskog ipsilona od 7,2 milijarde kuna, rekao je Butković.

Premijer Andrej Plenković današnju je Vladinu odluku ocijenio važnom, "osobito s obzirom na izgradnju druge cijevi Tunela Učka".

Također, izmjene omogućuju smanjenje financijskog doprinosa Republike Hrvatske, u srednjoročnom financijskom planu za razdoblje 2020.-2022. za gotovo 500 milijuna kuna, pod pretpostavkom da Koncesionar zaključi refinanciranje prije kraja ove godine, što je od iznimnog značaja, uzimajući u obzir trenutne okolnosti i negativan utjecaj pandemije koronavirusa na javne financije.

Ministar Oleg Butković je ovom prilikom istaknuo kako je današnja odluka Vlade iznimno značajna, ne samo s aspekta povećanja sigurnosti prometa na Istarskom ipsilonu, već i kroz značajan impuls ulaganja u gospodarstvo koji predviđa ovaj projekt.

„Donošenjem ove odluke, radovi na realizaciji faze 2B2-1 mogu započeti već 1. prosinca 2020. godine, a završetak radova na punom profilu tunela, zajedno s odmorištem Kvarner, možemo očekivati do turističke sezone 2024. godine.“, zaključio je ministar Butković.

Podsjetimo, Europska komisija je početkom kolovoza ove godine dala „zeleno svjetlo“ za produljenje koncesijskog ugovora s Bina Istrom te je potvrdila usklađenost prijedloga izmjena i dopuna Ugovora o koncesiji u skladu s pravilima EU o državnim potporama i javnoj nabavi, navodi u priopćenju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. (iPress)