Obustava prometa Sueskim kanalom tek je najnovija u nizu nevolja koje su u posljednje vrijeme zadesile brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima - pandemija je logistički sektor izbacila iz ravnoteže.

Logističke tvrtke već mjesecima balansiraju između ogromnih teškoća u prometu zbog pandemije koronavirusa i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom, koji stvaraju logistička uska grla širom svijeta.

Najnoviji je izazov nasukani 400-metarski brod Ever Given u Sueskom kanalu, koji je blokirao tranzit više od 30 brodova za kontejnerski prijevoz tereta.

Tegljači ga pokušavaju odsukati, a u jednoj od kompanija za Reuters kažu da bi se manevri mogli otegnuti na nekoliko tjedana.

"Lanci opskrbe već su neko vrijeme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svjetske trgovine", konstatira Joanna Konings iz ING-a.

"Uprava Sueskog kanala pokušava ga osloboditi za promet, zastoj je sve veći, a izostanak inputa izazvat će poremećaj u globalnim lancima nabave", dodaje Konings.

Prijevoznici zatrpani poslom

Švicarski MSC, drugi brodar u svijetu za kontejnerski prijevoz tereta, tvrdi da je blokada Sueskog kanala pogodila sve velike prijevoznike.

"Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pozorno prati stanje kako bi ažurirao podatke u slučaju da ustrebaju krizni planovi za flotu ili mrežu usluga i kako bi procijenio mogući utjecaj na promet kontejnera na ionako vrlo izazovnom tržištu", ističu.

"MSC-ovi klijenti, čiji teret treba proći kanalom sljedećih dana moraju biti spremni na potencijalne promjene rasporeda", dodaje se.

(Hina)