S direktorom porečke Turističke zajednice Nenadom Velenikom razgovarali smo nakon povratka iz Opatije, s Dana hrvatskog turizma, gdje su proglašeni najboljom destinacijom u Hrvatskoj i uoči fešte koja se priprema u gradu šampionu u petak od 11 sati na Trgu slobode. 

Pored dva jaka konkurenta, Dubrovnika i Opatije, proglašeni ste najboljom destinacijom i šampionom hrvatskog turizma u ovoj dosta zahtjevnoj 2024. Što mislite, što je prevagnulo?

Nagrada za najbolju turističku destinaciju rezultat je zajedničkog rada i predanosti svih uključenih u turističku priču našeg grada – od zaposlenika u turizmu, ugostitelja, hotelijera i poduzetnika, pa sve do lokalnih vlasti i zajednice. Iznimna kvaliteta infrastrukture, raznolikost ponude, kontinuirano ulaganje u sadržaje, te održavanje brojnih manifestacija koje privlače goste tijekom cijele godine svakako su presudili. Osim toga, Poreč se posebno ističe u segmentu održivosti i kvaliteti života građana, što sve više postaje ključni čimbenik u ocjeni destinacija. Dodatno motivira ali i obvezuje to što smo ove godine u jakoj konkurenciji proglašeni najboljima.

Da podsjetimo malo na brojke noćenja i dolazaka do kraja 11. mjeseca?

Do kraja studenoga Poreč je ostvario približno 3,5 milijuna noćenja i više od 600 tisuća dolazaka, što nas ponovno svrstava među vodeće destinacije u Hrvatskoj. Ove brojke potvrđuju da Poreč ne samo da održava, nego i konstantno podiže kvalitetu i atraktivnost svoje ponude, naročito u pred i posezoni kad su postignuti bolji rezultati od 2023. godine.

Kakva je struktura smještaja u Poreču i odnos hotelskih kreveta i kreveta u obiteljskom turizmu?

U 2024. godini na području Turističke zajednice grada Poreča registrirano je 30.669 komercijalnih kreveta što je 2% više u odnosu na 2023. godinu. Hoteli su zadržali stabilnost u 2024. godini, održavajući iste kapacitete kao i prošle godine, čime potvrđuju svoju ključnu ulogu u turističkoj ponudi destinacije. S druge strane, obiteljski smještaj, odnosno privatni smještaj, nastavlja rasti, s porastom kapaciteta od 3% u odnosu na 2023. godinu. Kampovi, koji već godinama bilježe rast popularnosti, ostvarili su porast broja kreveta od 2%.

Trend rasta privatnog smještaja, uz stabilnost hotelskog segmenta, pokazuje da destinacija Poreč uspješno odgovara na raznolike potrebe svojih posjetitelja, istovremeno pružajući stabilnu i pouzdanu smještajnu infrastrukturu.

Ravnoteža između hotelskog smještaja i obiteljskog turizma čini našu ponudu privlačnom za različite profile gostiju – od obitelji do mladih te sportskih grupa.

Žatika je tu nezaobilazno mjesto i gospodarskih sajmova ali prije svega velikih sportskih događanja. Što biste izdvojili?

Žatika nije samo srce sportskih i gospodarskih manifestacija već simbol višedimenzionalne ponude Poreča, grada koji uspješno balansira tradiciju i inovaciju. Osim velikih sportskih događanja poput Plava Laguna Ironman 70.3 Poreč, Istria300, DanceStar World Dance Mastersa te Svjetskog prvenstva za veterane u hrvanju, Poreč kontinuirano obogaćuje svoju ponudu kroz razne manifestacije i projekte.

Na polju sportskog turizma, Poreč se može pohvaliti impresivnom infrastrukturom: dva moderna pump tracka, više od 450 kilometara označenih biciklističkih ruta, novi Bike Center u Poreču, otvorena vježbališta i sportske dvorane koje zadovoljavaju najviše standarde. Nogometni kampus Jadran pruža vrhunske uvjete za pripreme, a padel tereni postaju sve popularniji dodatak sportskoj ponudi.

Poreč nije samo destinacija za odmor već i zajednica koja živi sport i kulturu tijekom cijele godine. Naša strategija temelji se na kvaliteti i raznolikosti, a infrastrukturna ulaganja i pažljivo osmišljeni programi čine Poreč prepoznatljivim primjerom održivog i sadržajnog turizma.

Imate li neki recept i preporuke za druge gradove? Što je ključno za razvoj održivog turizma u gradovima kao što je Poreč?

Ključ uspjeha je u suradnji i planiranju. Poreč neprestano radi na projektima koji spajaju turizam, infrastrukturu i kvalitetu života. Održivi turizam znači voditi brigu o prirodi, lokalnoj zajednici i gostima jednako. Ulaganje u infrastrukturu koja koristi i građanima i turistima, poput sportske dvorane, nogometnih terena, biciklističkih staza i sl. ali i u  događanja koja potiču cjelogodišnji turizam smatramo dobitnim receptom za sve druge destinacije.

Što nas čeka turističke 2025? Imate li preporuke za male iznajmljivače?

U 2025. nastavljamo s unapređenjem infrastrukture, uključivanjem digitalnih tehnologija i održavanjem raznolikih manifestacija. Preporučujemo iznajmljivačima da budu ukorak s trendovima te ulažu u kvalitetu objekata jer je to put kako da postignu višu stopu popunjenosti.

Kako u sezonu 2025. ponovno ulazimo s dozom neizvjesnosti zbog globalne geo-političke situacije, kontinuiranim porastom cijena energenata, inflacijom na emitivnim tržištima, naročito Njemačkom, te pritiska cijena koje će biti najvažnije za odabir destinacije za odmor, jako je važno da sljedeće godine pružimo adekvatnu vrijednost za novac. (iPress)