Postoji li platforma na kojoj možete pregledavati podatke na kartografskom prikazu vašeg grada, uključujući javne površine, rasvjetu, prometne površine, parkirališta, groblja, prometnu signalizaciju i prostorne planove? Da, GIS (Geografski informacijski sustav), odnosno Platforma za objedinjeni prikaz prostornih podataka. Implementacijom ove platforme omogućit će se efikasno digitalno upravljanje prostornim podacima, stvaranje centraliziranog sustava i baze podataka, čime će se povećati dostupnost i protok informacija unutar javne uprave i povezanih poduzeća, ali, što je najvažnije, i prema vanjskim korisnicima – građanima.
Dana 25. ožujka 2025. godine, u Komunalnoj palači potpisan je Ugovor 1. s odabranim Ponuditeljem u postupku nabave Platforme za objedinjeni prikaz prostornih podataka.
Gradonačelnik Filip Zoričić istaknuo je važnost podizanja transparentnosti na višu razinu tijekom svog mandata, naglašavajući kako je to pozitivna poruka građanima. Posebno je izdvojio novu platformu koja omogućuje objedinjeni prikaz prostornih podataka, čime građani dobivaju uvid u sve resurse kojima grad raspolaže.
„Transparentnost je ključna, a mi smo to pokazali kroz niz inicijativa. Uveli smo aplikaciju za transparentan proračun, omogućivši građanima detaljan uvid u svaku potrošenu kunu iz gradskog proračuna. Također, potpisali smo ugovor s Udrugom Žviždač, čime smo omogućili prijavljivanje nepravilnosti u radu uprave, a postali smo i prva gradska uprava koja je uvela poseban ISO standard vezan uz borbu protiv korupcije. Sve ovo dio je našeg nastojanja da gradsku upravu učinimo što otvorenijom i dostupnijom građanima. Ova nova platforma predstavlja završni korak u našem paketu mjera za transparentnost, omogućujući jasan i jednostavan uvid u upravljanje gradskim resursima,“ zaključio je gradonačelnik Zoričić.
„Ovaj projekt omogućit će zaposlenicima lakše donošenje odluka, kao i bolje planiranje i sistematizaciju podataka, čime će podaci postati dostupniji i građanima. Prema Ugovoru 1, u roku od 45 dana moramo uspostaviti platformu i omogućiti njezino korištenje, dok je u roku od 180 dana potrebno razraditi sve module. Što se tiče modula, potrebno je isporučiti evidenciju komunalne infrastrukture, nerazvrstanih cesta, javnih površina, rasvjete, prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornih vozila, parkirališta, groblja, prometne signalizacije te prostornih planova. Prvi korak je prikupljanje svih dostupnih podataka Grada, njihova integracija u GIS rješenje i potom početak provedbe samog projekta,“ izjavila je Tanja Banić, direktorica Protok d.o.o.
Ugovor su potpisali gradonačelnik Filip Zoričić i Tanja Banić, direktorica tvrtke Protok d.o.o. iz Zagreba koja je odabrana za izvršenje usluge, a svečanom potpisivanju nazočile su i pročelnica Upravnog odjela za urbanizam, investicije i razvojne projekte Maša Mihelić, pomoćnica pročelnice za strateške projekte i EU fondove Ivana Džombić te pročelnica Službe Gradonačelnika i Gradskog vijeća Sanja Kantaruti.
Nakon provedene Javne nabave s procijenjenom vrijednošću od 42.000,00 EUR bez PDV-a, odabran je izvođač radova, tvrtka Protok d.o.o. iz Zagreba, i to na temelju dostavljene najpovoljnije ponude ukupne vrijednosti 18.400,00 EUR bez PDV-a, odnosno 23.000,00 EUR s uračunatim PDV-om. Današnjem potpisivanju prethodio je potpis Okvirnog sporazuma od dana 26. veljače 2025. godine, čime je započela suradnja u minimalnom trajanju od dvije godine.
Naime, rok za uspostavu Platforme, pripadajućih modula i osnovnih funkcionalnosti iznosi 45 dana od dana potpisa Ugovora 1., dok će razrada modula i održavanje sustava trajati kontinuirano, a isto će biti definirano Ugovorom 2.
Podsjetimo, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je u 2024. godini donio Odluku o odabiru korisnika i dodjeli sredstava FZOEU za sufinanciranje razvoja pametnih i održivih rješenja i usluga (EnU-3/23), unutar Programa ''Godišnji program raspisivanja javnih poziva i natječaja Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost'', a na čijoj listi se našao projekt Smart Pula-Pola. Ova GIS platforma je upravo jedan od tri područja unutar projekta te ga FZOEU sufinancira u iznosu od 40%. Ukupna vrijednost projekta je 218.318,50 EUR, predviđena bespovratna sredstva Grad Pula-Pola su 80.000,00 EUR što predstavlja i maksimalno moguće financiranje na predmetnom natječaju. Nositelj projekta je Grad Pula – Pola, a partner je Pulapromet d.o.o. Trajanje projekta je do 30. lipnja 2026. godine. (iPress)