Građani koji posjeduju nekretnine za koje je potrebno platiti porez na nekretnine, a za koje ne postoje točni podaci u bazi komunalne naknade Grada Pule obvezni su do 31. ožujka 2025. godine dostaviti ispravljene podatke i prijaviti promjene.

Naime, ukoliko su podaci o nekretnini već pravilno evidentirani u Gradu Puli, tj. ako je navedena točna površina, namjena i ostali podaci, tada građanin nema obvezu dodatne prijave podataka. U navedenom će slučaju Grad Pula iz postojećih podataka donijeti rješenje za porez na nekretnine. Također, tijekom 2025. godine, Grad Pula će razmjenjivati podatke s Ministarstvom financija i Poreznom upravom te provesti usporedbu podataka. Na temelju tih podataka, Grad će utvrditi porez na nekretnine za sve obveznike.

Obrasci i upute za porez na nekretnine preuzeti su od Porezne uprave, temeljem Zakona o lokalnim porezima (Narodne novine, br. 115/16, 101/17, 114/22, 114/23, 152/24). Prema članku 53. tog zakona, Ministarstvo financija i Porezna uprava nadležni su za nadzor provedbe tih odredbi, a jedinice lokalne samouprave (JLS) obvezne su postupati u skladu s njihovim uputama i mišljenjima. Na obrascima i uputama je navedena adresa nadležnog poreznog tijela: Upravni odjel za financije, gospodarstvo i provedbu ITU mehanizma Grada Pula - Pola.

Pri utvrđivanju poreza na nekretnine, Grad Pula koristiti će bazu obveznika komunalne naknade. U ovoj bazi nalaze se podaci o nekretninama i obveznicima komunalne naknade za 2025. godinu, temeljem rješenja donesenih tijekom 2024. i 2025. godine. Međutim, postoje slučajevi u kojima rješenja o komunalnoj naknadi još uvijek glase na prethodne (preminule ili bivše) vlasnike (prodane nekretnine), a ne na stvarne obveznike. Također, za neke nekretnine nije utvrđena komunalna naknada, ili je iznos naknade vezan uz manju ili različitu površinu te je stoga nužno  usklađivanje podataka.

Sve potrebne obrasce možete naći na ovom linku. (iPress)