Otkako je 2021. godine pokrenuo pilot projekt javnog prijevoza, Grad Poreč-Parenzo aktivno radi na pripremi strategije širenja postojeće mreže javnog prijevoza s obzirom na veliki interes građana.

Upravo je u tijeku postupak javne nabave za drugi mini autobus na električni pogon za javni prijevoz na području Poreča. Ovaj će city-bus povezati Poreč i Badernu te sva naselja na navedenoj ruti. Nakon završetka postupka javne nabave i odabira najpovoljnijeg ponuditelja, uslijedit će utvrđivanje nove rute prometovanja i usklađivanja s postojećom, kao i izrade Analize opravdanosti davanja koncesije i postupka dodjele koncesije, a zatim i puštanje u promet. Grad je za nabavku ovog autobusa već ranije osigurao sredstva uspješnom prijavom projekta pod nazivom SUMMA - Sustainable Multimodal Mobility in Adriatic Costal and Hinterland Areas. Poreč je, inače, jedini grad u Hrvatskoj koji je izradio Studiju dekarbonizacije prometa do 2030. godine i jedan od rijetkih s Planom klimatske neutralnosti do 2050. godine. Ovi strateški dokumenti ključni su za daljnji razvoj održivog javnog prijevoza i kandidiranje za europske fondove.

Uz ovaj natječaj u tijeku, Grad Poreč-Parenzo upravo radi i na osiguravanju sredstava sufinanciranja putem dostupnih, kako nacionalnih, tako i fondova Europske unije za nabavku još jednog, trećeg city-busa na električni pogon, koji bi omogućio osmišljavanje i uvođenje sustava javnog gradskog prijevoza za područje cijelog grada, s fokusom na južni dio (MO Novo Naselje i MO Fuškulin)

„Slušamo građane, znamo koliko je ovo tražena usluga, obećali smo da ćemo raditi na nabavci novog busa i to smo napravili. Plan je proširiti mrežu javnog prijevoza u smjeru Poreč – Varvari – Žbandaj - Baderna, kako bi se obuhvatio što veći broj stanovnika, budućih korisnika. Svjesni smo da smo premali da bi kod koncesionara postojao komercijalni interes za uspostavom javnog prijevoza, ali nas to nije obeshrabrilo. Cijeli tim u Gradu vrijedno je radio na tome da proširimo mrežu javnog prijevoza kroz nabavku vlastitih autobusa, kako bi ostvarili dugogodišnju želju naših sugrađana i omogućili svima pristupačan javni prijevoz. Preostaje nam još samo spajanje prigradskih naselja i sela u južnom dijelu s centrom, a to ćemo ostvariti s trećim city-busom za koji se upravo kandidiramo.“ rekao je porečki gradonačelnik Loris Peršurić.

Poreč je nakon Pule postao prvi grad u Istri s organiziranim javnim prijevozom, a usluga se od prvih vožnji u prosincu 2021. bilježi kontinuirani rast korisnika, posebno u turističkoj sezoni. Grad Poreč-Parenzo u posljednjih godina aktivno radi na jačanju kulture korištenja javnog prijevoza, s naglaskom na to da što je više korisnika, to će sustav brže rasti i prilagođavati se potrebama građana, postati ekonomičniji i pristupačniji. Posebna se pažnja posvećuje pristupačnosti, pa će i novi city-busevi biti niskopodni i prilagođeni osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, čime se povećava njihova samostalnost i kvaliteta života.

Trenutno dvije postojeće rute dotiču područje 7 od 10 mjesnih odbora (MO Mate Balota, MO Nova Vas, MO Varvari, MO Špadići-Veli Maj, MO Joakim Rakovac, MO Novo naselje i MO Červar Porat), koji su ujedno i mjesni odbori u kojima živi najveći broj stanovnika, a cilj je da se linije prošire i obuhvate i cijelo šire i uže područje grada. Svakako će se prilikom izrade analiza kojima će se utvrditi buduće rute prometovanja city-buseva na području grada voditi računa o prijedlozima i potrebama građana, tako da su svi prijedlozi, kao i inače, i više no dobrodošli. (iPress)