Danas je potpisan ugovor za radove na obnovi dionice željezničke pruge državna granica – Buzet – Sveti Petar u Šumi. Ugovor je potpisala HŽ Infrastruktura s izvođačem radova, tvrtkom Strabag. Dionica je duga 50 kilometara, a radovi su vrijedni 55 milijuna eura.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je jkako prisustvujemo svečanome potpisivanju ugovora koji predstavlja jednu trećinu obnove željeznice u Istri od ukupna 144 kilometra.
- Kada govorimo o obnovi željeznice i izgradnji infrastrukture na najvažnijim koridorima te nabavi novih vlakova, nalazimo se u investicijskome ciklusu u vrijednosti većoj od milijardu i pol eura. Najviše se financira iz EU-ovih fondova, ali i iz kredita Europske investicijske banke (EIB), iz čega se financira i ovaj projekt jer ne možemo sve lokalne i regionalne pruge financirati iz EU-ovih fondova.
Kada govorimo o Istri, u izradi su i dvije studije, od kojih jedna uključuje elektrifikaciju postojeće željezničke infrastrukture, a druga spajanje s Primorsko-goranskom županijom, što uključuje novi tunel kako bi se željeznica u Istri povezala s Primorsko-goranskom županijom odnosno Mediteranskim koridorom i ostatkom Hrvatske, rekao je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić dodao je: „Obnovit ćemo kompletan gornji pružni ustroj, odnosno tračnice i pragove, skretnice, odvodnju, mostove i propuste, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački podsustav te podlogu na 21 željezničko-cestovnome prijelazu. Paralelno s ovim projektom izrađujemo studiju za modernizaciju i elektrifikaciju kompletne dionice od slovenske granice do Pule, a studija za dionicu od Lupoglava do Raše završena je. Uvrštavanjem pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu otvaraju nam se vrata prema korištenju EU-ovih fondova. Kako u cijeloj RH tako i u Istri nema dijela pruge koji nije u nekoj od faza bilo radova bilo izrade dokumentacije bilo natječaja za radove.“
Što se tiče spoja željeznica u Istri s ostatkom željezničke mreže u RH, HŽ Infrastruktura izradila je projektni zadatak i pripremila natječaj za izradu studijske dokumentacije koji će biti objavljen u travnju.
Anton Kliman, saborski zastupnik, zahvalio je Vladi RH, posebno potpredsjedniku Vlade i ministru Olegu Butkoviću, na razumijevanju intenzivnog pritiska za početak obnove naše istarske željeznice. Ovo me danas jako veseli i to je ono što cijelo vrijeme naglašavamo – da Istra zaslužuje bolju željeznicu, i to ne samo zbog putnika, već i radi socijalnog i demografskog koraka u revitalizaciji središnje Istre. Ako budemo imali modernu, ekološku, brzu i sigurnu željeznicu, neće biti potrebe za iseljavanjem iz središnje Istre u središta poput Pule i Buzeta, već će se moći sigurno i brzo stići do odredišta odnosno radnih mjesta, naglasio je Kliman.
Radovi počinju za mjesec dana, a trajat će tri godine. HŽ Infrastruktura u Istri modernizira i 16 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima ugrađuje polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju. Sedam prijelaza već je pušteno u rad. (iPress)