U komercijalnom smještaju u kolovozu 2023. turistima je bilo dostupno 422 tisuće soba, apartmana i kamp mjesta, sa 1,1 milijun stalnih kreveta ili 2,1 posto više nego u istom mjesecu 2022., dok je noćenja u tom smještaju kolovozu bilo 2,3 posto manje ili 27 milijuna, podaci su DZS-a.

Iako s manje noćenja, u kolovozu 2023. u komercijalne smještajne objekte došlo je 11,3 posto više turista nego u kolovozu 2022., odnosno njih 4,4 milijuna, od kojih su većina ili 4 milijuna bili strani turisti.

Time je dolazaka stranaca u te objekte bilo 1,3 posto više nego u lanjskom kolovozu, ali su ostvarili 2,6 posto manje noćenja ili 25 milijuna.

Domaćih turista u komercijalnom smještaju bilo je 373 tisuće ili 2 posto više nego u lanjskom kolovozu, a porast od 1,2 posto ostvarili su i sa 2 milijuna noćenja.

U osam mjeseci 76 milijuna komercijalnih noćenja

Na razini prvih osam mjeseci turistički promet u komercijalnim smještajnim objektima je bio pozitivan i s domaćim i stranim turistima, a ukupno ih je u te objekte došlo 15,3 milijuna ili 8,2 posto više nego u osam mjeseci prošle godine.

Ostvarenih 76 milijuna noćenja porast je od 2 posto, u čemu su s najviše noćenja uobičajeno 'sudjelovali' strani turisti ili s 69,5 milijuna, što je i za 2 posto više nego u prvih osam mjeseci prošle godine. Stranih turista u te objekte u osam mjeseci je došlo 13,4 milijuna ili 8,5 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Domaćih 1,8 milijuna turističkih dolazaka u te objekte u prvih osam mjeseci ove godine porast je od 6,1 posto, a ostvarili su i 3,5 posto više noćenja ili 6,4 milijuna.

Manje noćenja u kolovozu s većine glavnih tržišta, porasti samo iz Austrije i Mađarske

Oko dolazaka stranih turista u komercijalni smještaj u kolovozu ove godine, iz DZS-a (Državnog zavoda za statistiku) ističu da je to treći mjesec za redom u kojem se bilježi pad noćenja turista iz Njemačke, koji čine većinu od ukupnih i noćenja stranaca.

Tako je bilo i u ovom kolovozu kada su Nijemci ostvarili 7 milijuna noćenja, što je 28,1 posto od ukupno ostvarenih noćenja stranaca, ali i 12,4 posto manje nego u kolovozu 2022.

Po broju noćenja u kolovozu u komercijalnim objektima iza Nijemaca su tržišta sa znatno manjim udjelom u ukupnim noćenjima stranaca, ispod 10 posto - Poljska, Austrija, Slovenija, Italija, Češka, Nizozemska i Mađarska.

Većina ih je pritom u kolovozu ove godine ostvarila manje noćenja u odnosu na kolovoz 2022., osim turista iz Austrije, čijih je noćenja bilo nešto malo više, za 0,4 posto, te iz Mađarske, čijih je noćenja bilo čak 20,4 posto više.

Objekti za kraći odmor, kampovi i hoteli s manje noćenja

Među komercijalnim objektima, i u kolovozu 2023. se nastavio dugogodišnji trend da je najviše noćenja ostvareno u objektima skupine odmarališta i slični objekti za kraći odmor, gdje je bilo 15,2 milijuna ili 56,6 posto od ukupnih noćenja.

No, u odnosu na lanjski kolovoz to je manje noćenja za 2,1 posto.

Slijede kampovi i prostori za kampiranje sa 6,6 milijuna noćenja, što je također manje nego u lanjskom kolovozu, za 3,5 posto.

Nakon kampova po broju noćenja u kolovozu, 5,1 milijun, slijede hoteli i sličan smještaj, koji su time također u minusu u odnosu na isti lanjski mjesec, od 1,2 posto. (Hina)